مقاله هنری

دیوید هامونز؛ بدون عنوان 1975

بدون عنوان _ 1975

دیوید هامونز پیوسته سنت‌های خلق اثر هنری را، با استفاده از موادی که در نظر دیگران به احتمال فراوان چیزی جز مواد زاید و دور ریختنی نیست (از روغن پخت‌و‌پز گرفته تا موی جارو شده از کف دکان‌های سلمانی) به چالش کشیده است.
در این چاپِ بدنیِ بی‌همتا فیگوری تصویر‌شده، رکابی بر تن که دستانش را به نشانه‌ای بلند کرده است، می‌توان آن را ژستی درنظر گرفت شبیه به بالا انداختن شانه یا انجام فعلی روحانی نظیر دعا کردن. هامونز برای خلق این اثر در ابتدا بدش را به روغن جامد آغشته کرد و سپس آن را به کاغذ فشرد. هامونز همچنین صورتش را چندین بار به این سطح فشرد، که اِفکتی تار و درحال حرکت در میان دستانش ایجاد کرد و در انتها با افزودن پودر رنگ کار را به‌اتمام رساند که منجر به ظهور این تصویر شد.

آثار هامونز اغلب به موضوعاتی نظیر هویت نژادی و سرکوب در ایالات متحده اشاره دارند، در همان حال ‌که در آن نگاهی عمیق به روابط جنسی، نفسانیت/شهوانیت و بی‌پردگی عرضه می‌شود.

David Hammons

دیوید هامونز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا