فراخوانمعماری

فراخوان جایزه طراحی داخلی – داروخانه آینده در سال ۲۰۱۹

فراخوان دریافت جایزه طراحی داخلی داروخانه آینده در سال ۲۰۱۹ – مؤسسه Th.Kohl

درباره فراخوان

مؤسسه Th.Kohl پیشروی ایتالیایی طراحی و معماری داخلی داروخانه‌ها، به دنبال ایده‌های جدید در زمینه معماری و مبلمان برای درک جدید از مفهوم داروخانه در آینده است؛ به این معنا که به مشتریان فضایی اختصاص داده شود که در آنجا روابط میان مردم شکل گرفته و توجه به اشخاص در مرکز فضای طراحی‌شده باشد.

هدف از این فراخوان طراحی داخلی، پژوهش درباره مفاهیم داروخانه به عنوان «فضای جزئی» در آینده، و جایی که مشتری یا بیمار بتواند مکانی دنج و فرد محور برای آرامش پس از یک تجربه فراموش‌نشدنی پیدا کند، است. طرح داروخانه در آینده باید دارای عناصر نوآورانه‌تری نسبت به داروخانه‌های کنونی باشد. به منظور ایده گرفتن در این رابطه، می‌توانید به پست‌های الهام‌بخش منتشر شده توسط مشتریان در این وب‌سایت‌ها مراجعه نمایید:

https://desall.com/Contest/Future-Pharmacy/Inspiration https://www.pinterest.it/thkohldesign/

و در آنجا برخی از طراحی‌های داروخانه کنونی را مشاهده نموده و برای شروع پروژه خود از آنها ایده بگیرید.

دستورالعمل:

  • طراحی پیشنهادی شما باید برای مساحت ۱۷۰ متر مربع (حداقل ۱۲۰ متر مربع، حداکثر ۳۰۰ متر مربع) باشد. می‌توانید با سلیقه خود، با وارد ساختن عناصر معماری، دیوارها و سایر عناصر برای ایجاد فضاهای مختلف به شرح ذیل اقدام کنید.
  • به منظور ایجاد «فضای خرده‌فروشی» دنج و فرد محور جدید، طرح داروخانه آینده باید شامل مناطق مختلف اختصاص‌یافته به مشتری و سلامتی و رفاه او باشد و دارای کابین‌های اختصاصی (اتاق‌های خصوصی برای ارائه خدمات مانند اندازه‌گیری فشار خون، کابین زیبایی، کابین مشاوره و…) باشد. حتی می‌توانید سایر فضاها مانند بارنوشیدنی یا تغذیه، محوطه بازی کودکان و … را هم در آن قرار دهید تا بیشترین میزان اهمیت به ارتباط میان مردم داده شود و داروساز و گروهش بتوانند با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار نمایند. علاوه بر این، برای اینکه داروساز بتواند زمان مناسبی را بدون وقفه به مشتری اختصاص دهد، داروخانه باید عناصر پشتیبانی فروش (صفحه نمایش لمسی، تبلت‌های ایستاده (tablet totem) یا مشابه آن که به عنوان مثال برای بازیابی اطلاعات در مورد محصولات به کار می‌رود) و سایر موارد مشورتی برای استفاده مشتری، یا سایر عناصر سرگرم‌کننده یا آگاه‌کننده مشتری برای پر شدن وقت او در زمان انتظار را ارائه نماید.
  • طرح داروخانه آینده به تمام مشتریان وای فای رایگان ارائه خواهد داد و می‌توان برای استفاده فناوری‌ها و سیستم‌های جدید اختصاص‌یافته به «فضای خرده‌فروشی» دنج و فرد محور جدید، امکان پخش نور، رنگ‌ها، عطرها، یا سایر سیستم‌های اتوماتیک ارائه نمود تا بتوان تجربه مشتری در آنجا را به لحظه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل نمود. همچنین می‌توانید از راهکارهای فناوری‌محور برای پشتیبانی عناصر مبلمان، دیوار LED، صفحه نمایش‌های لمسی، تبلیت‌های ایستاده و غیره در ساخت داروخانه «Omni-channel» و سایر فضاهای اختصاص‌یافته به آن استفاده نمایید.
  • طرح داروخانه آینده باید شامل برخی عناصر اصلی مورد نیاز فعالیت عادی داروخانه باشد:

پیشخوان: پیشخوان نباید در مرکز داروخانه باشد، بلکه بهتر است به عنوان یکی از فضاهای مختلف داخل داروخانه در نظر گرفته شود. پیشخوان برای فروش داروهای دارای نسخه پزشکی استفاده خواهد شد و باید داروساز در آن بتواند به راحتی به دفتر پشتیبانی که در آن داروها ذخیره و طبقه‌بندی می‌شوند دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، باید در نزدیکی پیشخوان و در برخی از مناطق استراتژیک دیگر، نقاط تحویل نسخه اتوماتیک برای دریافت داروها و برای استفاده انحصاری پرسنل وجود داشته باشد (به این آدرس‌ها مراجعه فرمایید:

https://youtu.be/TNnmx8Zih8Uhttp://.pharmathek.com )

دسترسی به دفتر پشتیبانی: می‌توانید مشخص کنید که دفتر پشتیبانی کجا قرار بگیرد (حتی در صورتی که دفتر پشتیبانی موضوع طرح نباشد). در نظر داشته باشید که دفتر پشتیبانی باید قابل دسترسی آسان داروساز و گروهش و در نزدیکی پیشخوان باشد.

باجه‌های اطلاعات، تبلت‌های ایستاده، میزهای اطلاعات: می‌توانید از برخی عناصر آگاهی‌دهنده و سرگرم‌کننده که مشتریان در آن بیشتر راجع به جوانب مربوط به سلامتی و رفاه، از جمله دیوار LED، صفحه‌های نمایش و تبلیت‌های ایستاده یا سایر عناصر استفاده نمایید.

– همچنین فضای خرده‌فروشی جدید باید شامل برخی گوشه‌های اختصاصی برای فروش مکمل‌های تغذیه و سایر داروهایی که نیازی به تجویز پزشک ندارند، باشد. داروساز و گروهش در حوالی این فضاهای اختصاص‌یافته برای بهبود رابطه و تماس مستقیم با مشتری، در حرکت باشند و زمان اضافی برای انتظار صرف نشود. کاتالوگ‌های مبلمان را به جای راهکارهای سفارشی و متنوع ارائه ندهید.

  • طرح پژوهشی داروخانه آینده باید سبکی مدرن و مینیمال داشته باشد که منعکس‌کننده انتخاب مواد، با استفاده از تکنولوژی روز (از جنس استیل یا کریستال) یا مواد طبیعی (چوب و …) همگام باارزش‌های سلامتی و رفاه باشد.
  • طرح داروخانه پیشنهادی شما به فروشندگان مختلف (نه به فروشندگان دارای برند Kohl) ارائه خواهد شد و بر اساس آن، راهکارها و پشتیبانی اختصاص‌یافته به تصویر داروخانه پیشنهاد می‌شود تا حداکثر امکان برای شناسایی داروساز و گروهش، به تصویر کشیدن ماجرا، ارزش‌ها و تشخیص آنها ارائه نماید.
  • طرح داروخانه آینده باید مکانی دنج و فرد محور بوده و به طیف گسترده‌ای از مردم بپردازد، زیرا این طرح واقعاً نمایشگر «مکان خرده‌فروشی» با هدف تجربه مشتری است. طرح نباید مختص یک کشور خاص طراحی شود، بلکه باید قابل اعمال در موارد بین‌المللی باشد.

الزامات مربوط به ارسال اثر:

تمام مواردی که پروژه شما را بهتر نمایش می‌دهد (توضیح و تفسیر، تصاویر، طرح‌ها، توصیفات و …) آپلود نمایید، مشروط بر اینکه متن توضیحات طرح حداقل ۳۰۰ – ۱۵۰ کلمه باشد، و در صورت لزوم، می‌توانید یک فایل ZIP حاوی موارد اضافی را ضمیمه نمایید.

شرکت‌کنندگان می‌توانند یک پروژه یا بیشتر ارائه نمایند، اما تنها پروژه‌هایی که در وب‌سایت www.desall.com از طریق صفحه آپلود «داروخانه آینده» منتشر شده باشند، قابل قبول هستند.

مؤسسه Th.Kohl برای ارزیابی آثار ارسال‌شده شما موارد ذیل را در نظر خواهد گرفت:

  • درجه نوآوری (۵/۵)
  • عملکرد و تعامل (۵/۵)
  • زیبایی‌شناسی (۵/۴)
  • سازگاری با محیط زیست (۵/۳)
  • ارائه پروژه (۵/۳)

ورود برای شرکت‌کنندگان رایگان است!

واجدین شرایط

ورود به فراخوان دریافت جایزه طراحی داخلی برای طراحان و افراد مستعد خلاق با هر ملیتی با سن ۱۸ سال یا بیشتر آزاد است.

جایزه

جایزه نفر اول ۳۰۰۰ یورو خواهد بود.

در طول مدت زمان انتخاب برنده، حامی مالی مسابقه فرصت فوق‌العاده‌ای برای تمام شرکت‌کنندگان فراهم آورده و هزینه ۲۰۰۰ یورو برای خرید مجوز بهره‌برداری مالی از پروژه‌ها بدون توجه به طرح‌های برنده پیشنهادی ارائه می‌کند.

اطلاعات تماس

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره فراخوان دریافت جایزه داروخانه آینده در سال ۲۰۱۹ – مؤسسه Th.Kohl یا ارائه آثار به آدرس وب‌سایت رسمی آن مراجعه نمایید:

https://desall.com/Contest/Future-Pharmacy/Brief

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا