اخبار هنرهای تجسمیفرهنگ

دو اثر ندرتا دیده شده از سالوادور دالی برای اولین بار به بازار می آیند

دو نقاشی دراماتیک از سالوادور دالی که توسط هنرمند  به طور مستقیم به یک کنتس آرژانتینی فروخته شده، در دهه ی 1930 بازتولید شده اند و در حراج در انگلستان به نمایش گذاشته می شوند. به گفته حراج ساتبیز، کارهای مهم سورئالیست اسپانیایی که برای اولین بار به بازار می آیند.

به گزارش مجله فرد و به نقل از گاردین؛ توماس بمپد، رئیس بخش فروش امپرسیونیسم و هنر ​​مدرن ، گفت: “این نوع نقاشی است که من برای آن کار می کنم. آنها کشف مجدد هستند. کیفیت آن بسیار عالیست … هنگامی که شما برای اولین بار آنها را ببینید و مجبور باشید روی آنها قیمت بگذارید به شما احساس ممتاز بودن می دهد که برای آولین بار چنین الماسهایی را وارد بازار می کنید”.

این دو اثر توسط “کنترس de Cuevas de Vera” به چاپ رسید و توسط “توتا” به نام “توتا” که زمان خود را بین بوئنوس آیرس و فرانسه تقسیم کرده بود و با بسیاری از هنرمندان و هنرمندان فرهنگی فعال در دهه 1920 و 30 پاریس، از جمله لوئیس بوئنوئل، که او تا به حال دالی، و همچنین دالی، پیکاسو، و ژان Cocteau.

بمبارد گفت که دالی زنان قوی را دوست دارد و برایش کشیدن یک کنتس راحت بوده، فردی که همه ویژگی ها از جمله ثروتمند و عجیب و غریب و فمینیست و مشغولیت به کارهای سیاسی داشته است.. “توتا یک آهنربا برای دالی بود.”

 

هر دو اثر به شدت نمادگرا هستند. اولین اثر تحت عنوان (Gradiva (1931، یک شخصیت اسطوره ای و شخصیت از یک رمان 1903 ویلهلم جنسن را نشان می دهد که در آن یک باستان شناس جوان با یک شخصیت زن نشان داده شده در یک رژیم بومی تسخیر می شود. این یک داستان است که توسط زیگموند فروید به عنوان مطالعه ایده آل سازی زیبایی و مفهوم عشق مورد استفاده قرار گرفت. گرادیوا نیز نام مستعار دالی به همسرش گالا (Gala) داد.

کار دیگری تحت عنوان (Maison Pour Erotomane (1932، یک کار عجیب و غریب، هذیانی است که نشان می دهد که ویولون، اسب و ماشین ظاهرا از یک سنگ ظاهر می شود. در پیش زمینه، مرد و زن هستند که نشان دهنده دالی و همسرش را هستند.

بمبارد گفت دوره زمانی که دو آثار نقاشی شده بود زمانی بود که “دالی خودش شد”.

هر دو نقاشی توسط کنتس به دست آمد و در خانواده او دست به دست گشته. گرادیوا تنها یک بار به یک نمایشگاه در لوزان، سوئیس، در دهه 1980 تحویل داده شده است؛ Maison Pour Erotomane از دهه 1930 به طور عمومی دیده نشده است. هر اثر هنری ارزش تخمینی بین 1.2 میلیون یورو و 1.8 میلیون یورو قیمت گذاری شده است و در حراج در ساتبیز، لندن، در تاریخ 28 فوریه ظاهر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا