اخبار هنریفرهنگ

تولید زباله هنر است

تولید زباله هنر است

یک هنرمند فرانسوی در تلاش برای جلب آگاهی به تولید زباله انبوه توسط جامعه مصرف‌گرا به جمع‌آوری زباله طی چهار سال پرداخت. Antoine Repessé، عکاس «هنر زباله»، زباله‌های تولید شده توسط خود را جمع‌آوری کرد و آنها را در هر اتاق طبقه‌بندی کرد؛ مثلاً کارتن‌های شیر را در آشپرخانه، دستمال توالت‌ها را در دستشویی و مجلات را در اتاق نشیمن قرار داد.

قطعاً «هنر زباله» می‌تواند نمایانگر زباله‌ای که مصرف‌گرایی تولید می‌کند باشد. بنابر گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، میانگین زباله هر آمریکایی در سال ۱۰۰۰ پوند زباله است. با افزایش شمار ساکنین ایالات متحده آمریکا، که ۳۱۸٫۹ میلیون نفر است، نتیجه به قدری عظیم خواهد بود که مجبور به استفاده از نمادهای علمی خواهیم بود! در مقابل کسانی که مهارت‌های محاسباتی ما را زیر سؤال می‌برند باید این رقم را نشان داد: ۳٫۱۸۹e11. بعضی از مردم مانند خانواده جانسون ساکن سانفرانسیسکو پا را فراتر نهاده و تلاش می‌کنند تا کاملاً بدون تولید زباله زندگی کنند. این خانواده چهار نفره زباله بسیار کم و نزدیک به صفر تولید می‌کنند. آنها از ظروفی که مجددا قابل استفاده هستند استفاده می‌کنند و محصولاتی مانند حبوبات و شیر را به صورت عمده خریداری می‌کنند. گرچه هنرمند مورد بحث ما Antoine Repessé مانند خانواده جانسون تا حد «سبک زندگی کاملاً بدون زباله» پیش نخواهد رفت، ولی قطعاً تبدیل به یک مصرف‌کننده آگاه‌تر خواهد شد.

زمانی که کنار دسته‌های روزنامه‌ای که در طول زمان جمع‌آوری کرده‌اید بنشینید، در مورد اینکه اشتراک خود در LA Times را ادامه دهید یا نه به فکر فرو خواهید رفت. شما سالیانه فقط برای دستشویی صدها دلار خرج خرید خمیردندان، شامپو، نرم‌کننده، دستمال توالت، صابون، مسواک و غیره می‌کنید. تمامی اینها با هم جمع می‌شود.  زباله‌ها کجا می‌روند؟ به هرجایی که بروند (که به احتمال زیاد به مراکز زباله در کشورهای جهان سوم می‌روند) باید نسبت به آنچه می‌خریم آگاه‌تر باشیم تا مصرف و محیط زیست خود را بهتر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا