کارآفرینیکسب و کار

۵ راه محبوبیت کسب و کارهای کوچک

۵ راهی که سبب محبوبیت کسب و کارهای کوچک در جامعه می شود
کسب و کارهایی که متوجه منافع بومی و محلی هستند به نسبت آنهایی که تنها بر کسب منفعت خود تمرکز دارند از استعداد به مراتب بالاتری برای جذب مشتریان ثابت برخوردار می باشند.

راه اندازی یک کسب و کار کوچک کار دشواری است و این دشواری در نبود حمایت های محلی افزایش می یابد. یافتن راه هایی برای متمایز ساختن شرکت خود از دیگران و جذب مشتریان از طرق مختلف امری ضروری است. در گذشته٬ تبلیغات بهترین راه پیش رو برای افزایش درآمد محسوب می شد. امروزه٬ جذب مشتریان نیازمند تلاش های بیشتری می باشد.

هر روز شمار بیشتری از مالکان کسب و کاری های کوچک در می یابند که بهترین راه رسیدن به رشد و شوکوفایی اتخاذ تدابیری به منظور ایجاد محبوبیت در جامعه و ابراز علاقه راستین خود به مسائل محلی و سلامت اقتصاد جامعه می باشد. بنابراین٬ در مقام مالک یک کسب و کار کوچک چگونه می توان در عین حفظ سلامت اقتصادی شرکت در جهت رسیدن به این هدف گام برداشت؟ در اینجا به معرفی چند ایده برای شروع کار می پردازیم.

۱.استخدام افراد محلی

در حالیکه استخدام افرادی با بهترین مهارت ها نقطۀ آغاز حیاتی برای موفقیت شرکت است، جذب استعدادهای موجود از میان نیروی کار محلی نقشی اساسی در شکل دهی پیوند با جامعه بازی می کند. مزایای بی شماری برای استخدام افراد محلی وجود دارد. برای شروع٬ افرادی با حس وفاداری و تعلق بالاتر به منطقه و بهره مند از دانش مناسب در خصوص محیط محلی مشتری را انتخاب نمایید. بدین ترتیب همچنین این پیام را به مشتریان خود انتقال می دهید که در حال سرمایه گذاری در رشد شهر خود٬ بهزیستی شهروندان آن و سلامت اقتصاد محلی می باشید.

  1. برگزاری رویدادها

ایجاد رابطه ای سالم با مشتریان محلی بخش مهمی از رشد تجارت شماست. چه راهی بهتر از آن که تجربه ای برای آنها خلق نمایید که نه تنها از آن لذت برند بلکه آن را به خاطر بیاورند؟ برگزاری جشن یا مراسم اجتماعی به ایجاد محبوبیت کسب و کارهای کوچک در جامعه کمک می کند و همچنین در نقش واسطی برای تبلیغ کسب و کار شما عمل می نماید. اگر آشنایی مردم با شرکت شما از طریق تجربه ای لذت بخش بوده باشد٬ تمایل بیشتری به انتخاب محصول یا خدمات شما خواهند داشت.

۳. شرکت داوطلبانه در امور خیریه

با داوطلب کردن نیروی کار خود برای کمک به بنیادهای مددکاری محلی و یا امور خیره چهرۀ شرکت خود را نزد جامعه محلی بهبود ببخشید. این امر میتواند شامل هر اقدامی از جمع آوری زباله های نزدیک ساحل تا شرکت در یک راهپیمایی تفریحی باشد. مزیتی که این امور برای کسب و کار شما ایجاد می نماید بسیار بدیهی است. با این کار می توانید در حالیکه خود را بعنوان شرکتی علاقه مند به منافع محلی و پیشرفت جامعه محبوب می سازید، بطور آزادانه برای شرکت خود تبلیغ کنید و وجهه آن را بهبود بخشید.

می توانید با مراجعه به سایت VolunteerMatch اطلاعات بیشتری درباره ی فرصت های داوطلبانه در منطقه ی خود بدست آورید. اگر شرکت شما دارای خدمات و مهارت های تخصصی است٬ می توانید با ارائۀ رایگان این خدمات به خیریه های محلی توجه خود را به این مسائل نشان دهید. ای این کار نه تنها سبب افزایش آگاهی جامعه از اقدامات شرکت خود می شوید بلکه شبکه ی وسیع تری از مشتریان را نیز در آینده تشکیل خواهید داد.

  1. حمایت مالی

اکثر جوامع برای رفاه تحصیلی شهروندان جوانان خود ارزش بسیاری قائل هستند، بنابراین سرمایه گذاری در آیندۀ شهروندان محلی راهی برای تقویت رابطه میان کسب و کار شما و جمعیت محلی می باشد. حمایت مالی از دانش آموزان محلی که آیندۀ خوبی در زمینه ی کار و صنعت شما دارند نشان دهندۀ باور استوار شما به استعدادهای محلی و خشنودی شما از ایفای نقشی حمایتگرانه در ارتقای جامعه و رساندن آن به بهترین وضع ممکن می باشد.

قمر زمان مدیر اجرایی۱۲۳ Submit Press Release  که در دالاس استقرار دارد می گوید: «کمک مالی به خانواده های محلی جایگاه مناسبی را برای کسب و کار به ارمغان می آورد و سبب تمایز آن از دیگر شرکت ها و برجسته سازی آن می شود».

  1. کمک های خیریه

یکی از متمایزترین راه هایی که کسب و کارهای کوچک می توانند از طریق آن نقشی در جامعه ایفا کنند کمک های مالی به خیریه یا بنیادهای مددکاری محلی است. همدستی در پروژه های محلی یا حمایت از امور خیر که حامی جامعه هستند وجهه ی شرکت را بطور قابل توجهی بهبود می بخشد. این امر همینطور می تواند سبب ذکر نام شرکت و تبلیغ آن توسط گروهی از شخصیت های تاثیرگذاری شود که به رشد کسب و کار شما کمک خواهند کرد.

حتی اگر نیازی به فکر کردن در خصوص چکونگی ایجاد محبوبیت در جامعه نداشته باشید باز هم راه اندازی یک کسب و کار به خود خودی امر شاقی است. به هر روی٬ با سرمایه گذاری محلی کمک بزرگی به خود می کنید.نیت خیر شما از طریق مشارکت در فعالیت های بشر دوستانه و اقداماتی که در جهت منافع جامعه است سبب افزایش احترام جامعه به شرکت شما می شود.

افزایش تبلیغاتی که نتیجۀ اقدامات شما می باشد وجهه ی شرکت را بهبود خواهد بخشید و توجه و آگاهی مردم از کسب و کار شما را افزایش خواهد داد. در بازار رقابتی٬ مشتری اغلب متمایل به انتخاب شرکتی است که چیزهای مثبتی درباره ی آن شنیده است و نه شرکتی که تنها به منافع خود توجه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا