فراخوانفراخوان هنری

رقابت هنری دانش‌آموزی علم بدون مرز 2024 Science Without Borders

بنیاد اقیانوس‌هایِ زندۀ خالد‌بن‌سلطان با کمال مسرت دوازدهمینِ دورۀ چالشِ سالانۀ علم بدون مرز را اعلام می‌کند!

چالشِ علمِ بدون مرز رقابتی بین‌المللی است که مشارکت دانش‌آموزان و معلمانِ را در حوزۀ حافظتِ اقیانوس‌ها از طریق هنر به خود جلب می‌کند. این رقابت سالانه درعین تشویق دانش‌آموزان به خلاق بودن از آن‌ها می‌‌خواهد آگاهی عمومی در خصوص نیاز به حفاظت، نگهداری و ترمیم اقیانوس‌ها و منابع آبی جهان را ارتقا دهند و بدین ترتیب در اهدافِ گستردۀ بنیاد اقیانوس‌های زندۀ خالد‌بن‌سلطان ایفای نقش کنند.

شرکت در این رقابت برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه (11 تا 19) سال آزاد است و در آن تا 500 دلار هزینۀ اسکالرشیب به شرکت‌کنندگانِ برندۀ رقابت اهدا می‌شود.

موضوع چالشِ علم بدون مرز در سال 2024 «عجایبِ پنهانِ اعماق دریا» است. دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در رقابتِ امسال باید اثری را ارسال‌کنند که تصویرگر زیست‌بوم یا موجواتِ مرموز و منحصر‌به‌فرد اعماق دریا، با تأکید بر زیبایی و تنوعی باشد که اغلب از دیده پنهان مانده‌اند.

هنگامی‌که به زندگی در اقیانوس فکر می‌کنیم، اغلب دلفین‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، کوسه‌ها و مناطقِ شگفت‌انگیزی مانند صخره‌های مرجانی رنگارنگ، جنگل‌های دریایی کتانجک و جنگل‌های حرا را تصور می‌کنیم. برای همین، در حالی‌که اغلب به این دست نمونه‌ها از حیاتِ اقیانوس فکر می‌کنیم، مهم است که به‌یاد داشته‌باشیم جهانِ به‌کل متفاوت دیگری نیز در اعماق دریا وجود‌دارد. محل مرموز و مسحورکننده‌ای که خانۀ برخی از منحصربه‌فردترین و سرسخت‌ترین موجودات این سیاره است.

دانش‌آموزان باید در مدارس مقطع ابتدایی یا متوسطه نام‌نویسی کرده باشند و یا در خانه در مقطع معادل مشغول به تحصیل باشند. دانش‌جویان شاغل به تحصیل در کالج یا دانشگاه اجازۀ شرکت در این رقابت را ندارند.

آثار بر اساس سنِ شرکت‌کنندگان در دو دسته داوری می‌شوند و  جوایز نفرات اول و دوم و سوم در هر یک از دسته‌های زیر اهدا می‌شود:

  • دانش‌آموزان 11 تا14 سال
  • دانش‌آموزان 15 تا 19 سال

به برندگان چالشِ علمِ بدون مرز اسکالرشیپ‌های زیر تعلق می‌گیرد:

  • نفر اول: 500 دلار
  • نفر دوم: 350 دلار
  • نفر سوم: 200 دلار

بنیاد اقیانوس‌های خالد‌بن‌سلطان همچنین جایزۀ «انتخاب تماشاگران» را در غالب یک اسکالرشیپ 50 دلاری به برندگان هر یک دسته‌ها اهدا می‌کند.

شرکت در این رقابت رایگان است!

آخرین مهلت ثبت‌نام: 4 مارس 2024 (14 اسفند 1402)

تاریخ مورد انتظار اعلام نتایح: ژوئن 2024

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید.

گروه مجله نگاه فرد خدمات متعددی به هنرمندان و علاقه مندان ارائه می دهد از جمله کلیه امور ترجمه تخصصی، تهیه پورتفولیو و انجام مراحل ثبت نام و در صورت داشتن هزینه ورودی، پرداخت ارزی را انجام می دهد. در صورت تمایل می‌توانید از این خدمات ما استفاده کنید. تنها کافیست به ما ایمیل (fardmagazine@gmail.com) بزنید در اسرع وقت راهنمایی های لازم داده می شود.

در صورتی که تمایل دارید از فعالیت رایگان سایت ما حمایت کنید می توانید از طریق لینک حمایت مالی هر مبلغی که می خواهید واریز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا