فراخوانفراخوان عکاسی

فراخوان مسابقه عکس دیجیتال داستانی ۲۰۱۹ World Press

درباره فراخوان

به تازگی فراخوان شرکت در مسابقه عکس دیجیتال داستانی World Press در سال ۲۰۱۹ اعلام شده است.

فناوری‌های دیجیتال باعث تغییر در چگونگی قصه‌سرایی و لذت از آن برای ما شده‌اند. در مسابقه عکس دیجیتال داستانی World Press در سال  ۲۰۱۹ به بهترین اشکال ژورنالیسم بصری که توسط این فناوری‌ها تولید شده جوایزی اعطا خواهد شد.

دسته‌بندی‌های مربوط به مسابقه روایت داستان دیجیتال در سال ۲۰۱۹:

  • تعاملی- روایت بصری تعاملی یا پروژه در قالبی به غیر از ویدیو، که از طریق طراحی آن، کاربر به یک تجربه همه‌جانبه یا خلاقانه می‌رسد. باید شامل عکاسی و یا فیلمی مرکب از انیمیشن، گرافیک، تصویر، صدا یا متن (که البته محدود به این موارد نیست) باشد.
  • بلند- یک روایت تک‌خطی یا مجموعه‌ای از روایات تک‌خطی، در مورد یک موضوع واحد، که به عنوان ویدیویی برای وب تولید شده باشد و مجموعاً بیش از ۳۰ دقیقه نباشد. اثر (آثار) تولید شده باید شامل عکاسی و یا فیلمی مرکب از انیمیشن، گرافیک، تصویر، صدا یا متن (که البته محدود به این موارد نیست) باشد.
  • کوتاه- یک روایت تک‌خطی که به عنوان ویدیویی برای وب تولید شده باشد و کمتر از ۱۰ دقیقه باشد. اثر تولید شده باید شامل عکاسی و یا فیلمی مرکب از انیمیشن، گرافیک، تصویر، صدا یا متن (که البته محدود به این موارد نیست) باشد.

الزامات مربوط به ارسال آثار:

– روزنامه‌نگار (روزنامه‌نگاران) بصری باید مؤلف (مؤلفان) مواردی که با نام آنها ارسال می‌شود، باشند.

– کلیه آثار باید در سال ۲۰۱۸ تولید و یا برای اولین بار منتشر شده باشند.

– کلیه آثار صوتی باید همراه با صدا و یا متن به زبان انگلیسی باشد یا دارای زیرنویس انگلیسی باشند.

– آثار باید از طریق پلتفرم رسمی مسابقه ارسال شوند. آثاری که از طرق دیگر ارسال شوند، پذیرفته نخواهند شد.

– آثار مربوط به دسته‌بندی‌های مختلف باید به صورت آنلاین در دسترس باشند. نشانی اینترنتی مربوط به آثار تولید شده باید هنگام ارسال همراه با آنها از طریق وب‌سایت مربوطه ارسال گردد.

– به منظور شرکت در رقابت سال ۲۰۱۹، کلیه آثار باید تا ساعت ۱۲ به وقت رسمی اروپای مرکزی در روز ۸ ژانویه سال ۲۰۱۹ ارسال شوند.

– تولیدکنندگان آثار باید برای آثاری که در فرایند داوری قرار می‌گیرند، فایل‌های دارای وضوح بالا و مواد تبلیغاتی (شامل حداقل ۱۰ اسکرین‌شات یا شات و تریلر یک دقیقه‌ای) ارائه نمایند.

اولین مرحله پنل ارزیابی در هر دسته است که در آن ارزیابی‌کننده دو هفته فرصت دارد تا به صورت آنلاین انتخاب اولیه را انجام دهد. پنل ارزیابی توسط هیأت داوران دنبال می‌شود. هیأت داوران، بقیه آثار تولید شده را در چندین دور قضاوت خواهد کرد. در دور نهایی، ۳ نامزد در هر دسته انتخاب خواهند شد و نامزد سال و نامزد سال ویدیوی آنلاین عکس World Press خواهد بود.

در هر مرحله و دور، معیارهای زیر در نظر گرفته خواهند شد:

دسته‌های بلند و کوتاه

  • ویرایش- ویرایش ماهرانه، متفکرانه یا خلاقانه
  • طراحی- طراحی صوتی- تصویری ماهرانه
  • تأثیر- قدرت داستان‌سرایی

دسته تعاملی

  • ویرایش- ویرایش ماهرانه، متفکرانه یا خلاقانه
  • طراحی- طراحی صوتی- تصویری ماهرانه
  • تأثیر- قدرت داستان‌سرایی
  • قابلیت تعاملی، همه‌جانبه و یا خلاقانه– سطح هم‌افزایی فرم فنی و محتوا در داستان‌سرایی دیجیتالی جذاب برای مخاطبان
  • ساختار و جهت‌گیری– سازمان‌دهی جامع محتوا، اولویت‌بندی اطلاعات و شیوه‌ای که کاربران از طریق داستان جهت می‌گیرند

از یک نماینده از آثار تولیدی نامزد شده برای شرکت مراسم اهدای جوایز در سال ۲۰۱۹ در آمستردام که در آن برنده سال ویدیوی آنلاین عکس World Press، برنده سال عکس تعاملی World Press و تمام برندگان داستان‌سرایی دیجیتال اعلام خواهند شد، دعوت خواهد شد. شرکت در این مراسم رایگان خواهد بود.

واجدین شرایط

شرکت در مسابقه عکس دیجیتال داستانی World Press در سال ۲۰۱۹- رقابت روایت داستان برای داستان‌سرایان دیجیتال، روزنامه‌نگاران بصری، تولیدکنندگان آثار و کردینیتورهای اثر، با ارسال اثر روزنامه‌نگاری بصری حرفه‌ای، آزاد است.

جوایز

۳ نامزد در هر دسته جوایز زیر را دریافت خواهند کرد:

  • ورود به نمایشگاه عکس World Press
  • قرار گرفتن اثر در مجموعه کتاب سال، که در چند زبان با تیتراژ ۳۰۰۰۰ نسخه در سراسر جهان منتشر خواهد شد
  • دیپلم و جایزه Golden Eye، که در مراسم سالانه اهدای جوایز در طول مدت جشنواره عکس World Press در آمستردام اهدا خواهد شد. نماینده هر یک از آثار تولیدی نامزد شده دعوت‌نامه، هزینه پرواز برگشت و اقامت در هتل رویداد سالانه عکس World Press را دریافت خواهد نمود.
  • علاوه بر این، نامزدها اغلب در نشریات مهم به نمایش درخواهند آمد و از آنها برای سخنرانی در رویدادهای عمومی، نمایشگاه‌های عمومی و سخنرانی‌ها در طول سال دعوت به عمل خواهد آمد.

بنیاد عکس World Press به منظور جلب توجه در مورد داستان‌هایی که اهمیت دارند، یک جایزه سال عکس تعاملی World Press و یک جایزه سال ویدیوی آنلاین عکس World Press اهدا خواهد نمود. هر دو جایزه مبلغ نقدی ۱۰۰۰۰ یورو است. یک نماینده از جانب ارسال‌کننده اثر، هزینه پرواز برگشت و اقامت در هتل جشنواره عکس World Press در آمستردام را دریافت خواهد کرد. همچنین، برندگان جایزه سال عکس World Press/ جایزه سال عکس داستانی World Press که Gijs Bakker ایجاد کرده، منتخبی از تجهیزات عکاسی Canon، جایزه Golden Eye و یک دیپلم افتخاری دریافت خواهند کرد.

شرکت در این رقابت رایگان است

آخرین مهلت ثبت نام: ۸/۱/۲۰۱۹ ( ۱۸ دی ۹۷)

اطلاعات تماس

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مسابقه عکس دیجیتال داستانی World Press در سال ۲۰۱۹- رقابت روایت داستان یا ارسال آثار به نشانی رسمی وب‌سایت این فراخوان مراجعه نمایید:

https://www.worldpressphoto.org/activities/digital-storytelling-contest

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا