فراخوانفراخوان هنری

فراخوان جایزه هنر فناوری نوین NTAA 2019

فراخوان جایزه هنر فناوری نوین (NTAA) در سال ۲۰۱۹

درباره فراخوان

بنیاد Liedts-Meesen میزبان رقابت جایزه هنر فناوری نوین (NTAA) در سال ۲۰۱۹ خواهد بود و از هنرمندان در سراسر جهان دعوت می‌نماید.

علیرغم افزایش گرایش به اشکال مختلف مفاهیم هنری، هنوز در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد. تنها یک جنبه از تمام جوانب تولید محصولات هنری معاصر اهمیت پیدا کرده است. هنر الهام‌گرفته از طریق و در ارتباط با پیشرفت فناوری امروزی گرایش اصلی نیست. هدف ما این است که این اشکال هنری معاصر را ارتقا بخشیم و آن را به مخاطبان بیشتری عرضه نماییم.

بنیاد Liedts-Meesen از همان اوایل شروع فعالیت خود، به وضوح انتخاب خود در فعالیت در زمینه این اشکال ناشناخته هنری را نشان داده است. این انتخاب آگاهانه با اهداف فراملی این بنیاد سازگار است.

در گذشته یک اثر نقاشی یا مجسمه‌سازی  می‌توانست احساسات را برانگیزد اما این تعامل دوجانبه نبود یا در هر مورد بسیار محدود بود. در آثار هنر فناورانه، فرد می‌تواند مستقیماً یا غیرمستقیم در آنچه می‌بیند، می‌شنود، بو می‌کند یا احساس می‌کند، مداخله نماید. او می‌تواند با حرکاتی مانند دمیدن، فریاد زدن و … مستقیماً در خلق اثر هنری تأثیر بگذارد. به صورت غیرمستقیم نیز ممکن است در فرآیند شیمیایی، الکترونیکی یا نرم‌افزاری مداخله نموده و در نتیجه، میزان آزادی لازم را برای تأثیرگذاری بر تعامل و خلق دوجانبه اثر هنری داشته باشد. این موضوع در اشکال قبلی هنری ممکن نبود. تلاش‌هایی در زمینه تئاتر و معماری وجود داشته است ولی این فعالیت‌ها محدود بوده و معمولاً سازنده نبوده‌اند.

هدف NTAA گسترش قلمرو خلق آثار هنری معاصر و رسانه‌های سنتی از طریق خلق آثار هنری با استفاده از فناوری‌های نوین و معاصر به شیوه‌ای اصیل و هوشمند مانند به‌کارگیری نور و صداها، استفاده از رسانه‌های جدید، استفاده از تحولات نوآورانه در ارتباطات، ارتباطات و پخش برنامه، با تمرکز بر دنیای اطلاعات، ارتباطات، رایانه‌ها و تعاملات است. این موضوع به هیچ وجه محدود به موارد مذکور نیست و باید به کلی‌ترین شکل ممکن آن را تفسیر نمود.

هدف این رقابت ارائه آثار هنری مطابق هدف NTAA است. ارائه آثار هنری که قبلاً به نمایش درآمده‌اند امکان‌پذیر است، اما با توجه به اینکه آثار در طول مدت نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد، هیئت داوران حق دارد آثار هنری‌ای که محدودیت‌های بنیاد Liedts-Meesen را رعایت نکرده‌اند را محروم نمایند. لوازم و تجهیزات اصلی موجود است و در دسترس هنرمندان منتخب قرار می‌گیرد، تجهیزات و لوازم ویژه و خاص باید در طول مدت نمایشگاه برای هنرمندان ارائه شود.

هنرمندان می‌توانند برای یک اثر هنری دارای کمتر از دو سال سن در زمان ارائه که ممکن است قبلاً نیز به نمایش درآمده باشد، نامزد شوند. زبان آثار هنری انگلیسی است.

در ماه می سال ۲۰۱۹، ۲۰ پروژه انتخاب خواهد شد و در اول ژوئن سال ۲۰۱۹ در وب‌سایت رسمی رقابت اعلام خواهند شد. پس از اعلام رسمی، هنرمندان از اول نوامبر ۲۰۱۸ تا ۳۱ مارس سال ۲۰۱۹ فرصت دارند تا خود را همراه با شرح دقیق پروژه خود معرفی نمایند. سپس، این پروژه‌ها از دوم نوامبر تا ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۹ به نمایش درخواهند آمد.

در پایان نمایشگاه و در زمان گردهمایی بین‌المللی، هیئت داوران به یک اثر هنری جایزه اهدا خواهند نمود. در تمام طول مدت نمایشگاه، هر بازدیدکننده می‌تواند با ارائه بلیط ورودی خود، به نفع یک اثر هنری رأی بدهد؛ بیشترین تعداد آراء تعیین‌کننده جایزه عمومی خواهد بود. جایزه کمیسیون اروپا به اثر هنری‌ای که ارزشی برای اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند، اهدا خواهد شد.

برندگان این رقابت در روز پایانی نمایشگاه اعلام خواهند شد.

شرکت در این رقابت رایگان است.

آخرین مهلت ثبت نام : ۳۱/۳/۲۰۱۹  ( ۱۱ فروردین ۹۸)

واجدین شرایط

شرکت در فراخوان جایزه هنر فناوری نوین (NTAA) در سال ۲۰۱۹ برای تمام هنرمندان زنده صرف‌نظر از ملیت آنها آزاد است.

جایزه

مبلغ نقدی ۵۰۰۰ یورو به یک اثر هنری و خالق آن اهدا خواهد شد. به علاوه، هیئت داوران به یکی از هنرمندان جایزه افتخاری اهدا خواهند نمود. همچنین جایزه‌ای از سوی مردم بازدیدکننده از مسابقه اهدا خواهد شد. جایزه‌ای از سوی کمیسیون اروپا نیز اهدا می‌گردد.

علاوه بر این، ۲۰ پروژه منتخب هیئت داوران در مکان‌‌های مختلف Zebrastraat به نمایش درخواهد آمد. محل اقامت رایگان در Zebrastraat در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

اطلاعات تماس

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فراخوان جایزه هنر فناوری نوین (NTAA) در سال ۲۰۱۹ و یا ارسال آثار خود به وب‌سایت رسمی آن مراجعه نمایید:

  http://www.ntaa.be/en/index.html

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا