مقاله هنری

معروف ترین گالری های نقاشی دنیا

نقاشی کشیدن همیشه از هنرهای جذاب و آرامش بخشی بوده است که بسیاری از مردم به آن علاقه داشته‌اند و خیلی از افراد نیز به جمع آوری این آثار می‌پردازند. در این راستا گالری‌های فراوانی در سراسر جهان بر پا شده است که نقاشان بتوانند تابلوهای خود را در معرض دید عموم بگذارند و از این طریق نیز کسب درآمد نمایند.

البته امروزه گالری‌ها را می‌توان موزه‌هایی نام نهاد که علاوه بر آثار خود شخص، به نگهداری آثار نقاشی بزرگان نیز می پردازند. این گالری‌ها در تمام فصول میزبان بازدید کنندگان هستند.

نکته: در سراسر دنیا هر ساله گالری‌های نقاشی متنوعی برگذار می شود که می‌تواند علاقه مندان به این زمینه را متحیر کند، یکی از کشور هایی که برخی اوقات گالری‌های نقاشی زیبایی در آن برگذار می‌شود تایلند می‌باشد، اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید می‌توانید با مراجعه به سایت لحظه آخر و صفحه تور ارزان تایلند، خریدی مطمعن و با قیمت مناسب داشته باشید و از سفر خود به تایلند نهایت لذت را ببرید

در ادامه‌ی مطلب قصد داریم با چند نمونه از این گالری‌های معروف و مطرح در دنیا بیشتر آشنا شویم.

Winter place

گالری نقاشی وینتر پلاس از گالری‌های بسیار مطرح روسیه می باشد و پیش از این که به گالری تبدیل شود مکانی برای استراحت  نظامیان روس در قرن 18 میلادی بود. Winter place از 350 گالری فرعی تشکیل شده که اگر بخواهید به همه‌ی آن‌ها سر بزنید و به تماشای آثارش بپردازید چیزی حدود 11 سال به طول می‌انجامد، به این سبب می‌توان نام بزرگترین گالری دنیا را به وینتر پلاس لقب داد.

در این گالری بزرگ آثار ارزشمند و فاخری وجود دارد که آثار باستانی و عکس‌های نفیس نیز شامل این دیدنی ها می شود که در گالری Winter place نگه داری می‌شوند.

Tretyakov

این گالری 150 ساله که جزو برترین موزه‌های دنیا می باشد، در کشور روسیه قرار دارد و فقط آثار معروف و مطرح نقاشی را از سراسر دنیا نگه داری می‌کند. گالری Tretyakov  دارای 62 گالری فرعی بوده و از نکات جالب آن این است که در هر گالری نقاشی‌های یک دوره را به نمایش گذارده اند. در این گالری آثار نقاشان معروف روسی همچون: ونتسانف، فدوتف، تراپینین وجود دارد. ساختمان این گالری در سال‌های 1902 تا 1904 میلادی در قسمت جنوبی کاخ کرملین ساخته شد.

هنرمندان و نقاشان مطرح دنیا این گالری را بهترین موزه جهان نام نهاده‌اند. تالارهای این موزه مجموعه‌ی گسترده ای از آثار قرن 10 تا 19 و پرتره‌های اشخاص معروف دنیا همچون داستایوسکی، تولستوی و تورگینف را در خود جای داده است.

National gallery of art

شما را با گالری ملی هنر آمریکا می خواهیم آشنا کنیم که از گالری‌های بسیار مشهور دنیا می‌باشد. به خاطر آثار با قدمت و ارزشمندی که این گالری جمع آوری نموده تبدیل به یک بخش فرهنگی در آمریکا شده است و حدود 100 سال از فعالیتش می‌گذرد. در سال 1937 بود که با اعلام کنگره‌ی آمریکا این گالری لقب بهترین موزه‌ی دنیا را به خود گرفت. آثاری از قرون وسطی همچون: نقاشی، طراحی چاپ، عکس، مجسمه، هنرهای تزئینی و.. در این گالری به چشم می‌خورد.

 نقاشی‌هایی از جوتو، دوچو، بوتیچلی، داوینچی، دورر، رافائل، تیسین، ال گرکو، روبنس، ولاسکز، رمبرانت، ورمیر، گویا، داوید، ترنر، مانه، کوربه، دگا، سزان، مونه، رنوار، گوگن، ون گوگ، پیکاسو و مودیلیانی در گالری ملی هنر آمریکا وجود دارد که هر کدام این قدرت را دارند که بازدید کنندگان را ساعت‌ها غرق تماشای خود کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا