کارآفرینیکسب و کار

استفاده از ویژگی های شخصیتی در نام تجاری آنلاین

سه راه استفاده از ویژگی های شخصیتی در نام تجاری آنلاین

یکی از سوالاتی که اغلب از من پرسیده می شود این است که چطور می توان ویژگی های شخصیتی خود را در برند آنلاین وارد کرد.

در واقع سوالات زیر دقیقا مرتبط با همین مسئله هستند:

  • چطور لحن و بیان منحصر به فرد خود را پیدا کنیم؟
  • چطور بدون دور شدن از اخلاقیات پیشرفت کنیم؟
  • چگونه سمت و سوی منحصر به فرد خود را پیدا کنیم؟

جواب همه این سوالات یکسان است: شخصیت خود را وارد برند آنلاین خود کنید. هیچ کس تجربه شما یا کیفیت ها و قابلیت های شما را ندارد، پس این کار ساده ترین راه برای اطمینان از یافتن موقعیت منحصر به فرد خود در بازار می باشد.

سوال بعدی این است که چطور این کار را انجام دهیم؟ در این نوشته تنها به چند روشی که می توان شخصیت خود را در برند آنلاین وارد کرد اشاره می شود.

 

همانگونه که حرف می زنید بنویسید

مردم اغلب به من می گویند که چقدر رویکرد صریح و سادۀ من به برند آنلاینم را دوست دارند.

صادقانه بگویم که این رویکردی هدفمند نمی باشد. تنها به همان شکلی که حرف می زنم می نویسم و از قضاء شخصیتی بسیار صریح و ساده دارم.

این بدان معناست که در حقیقت پیدا کردن لحن و بیانِ منحصر بفرد خود بسیار ساده است. اگر در پی یافتن لحن و بیان منحصر بفرد خود به عنوان یک تولید کننده محتوا برای برند آنلاین خود می باشید، از لحنِ طبیعی خود فاصله نگیرد. همچنین نگران بی عیب و نقص بودن آن نباشید، می توانید در ادامه آن را اصلاح کنید. برای مثال، قطعا بطور عادی لحن و بیانم به شدت و حدت لحنی نیست که در محتوای آنلاینم استفاده می کنم، هرچند آخرین باری که از چنین لحنی استفاده کردم برای نوشتن چند جملۀ نغز بکار آمد.

 

رنگ هایی را پیدا کنید که مطابق با شخصیت تان باشد

ممکن است به نظر عجیب برسد ولی با دقت به من گوش کنید.  زمانیکه در سال 2015 در حال نوسازی گستردۀ برندم بودم طی گفت و گوی طولانی با طراح سایتم دربارۀ این موضوع صحبت کردیم که چه تغییراتی در شخصیتم ایجاد شده است و چطور می خواهم با استفاده از پالِت رنگی جدیدی این تغییرات را نشان دهم.

پالِت رنگ بکار رفته در سایت قبلی ام خیلی تند و تو چشم بود. به نظر فاصله زیادی با آن چیزی داشت که می خواستم. به هر حال با وجود آنکه شخصیت من قطعا تند است اما جنبه های لطیف تری از زنانگی نیز دارد. از طراحم خواستم به ایده ای برسد که هر دو جنبه از شخصیت من را دارا باشد و او درست به هدف زد.

این ایده مبدل به پایه و اساس یک پالت رنگ، یک لوگوی جدید، یک سبک تصویرسازی برای تمامی اعضای تیم، و بطور کلی طراحی یک سایت جدید شد.

 

قسمتهایی از زندگی واقعیتان را به نمایش بگذارید

راه دیگر استفاده از شخصیت خود در برند آنلاین نشان دادن جلوه هایی از زندگی واقعیتان است. ابزار های زیادی هستند، از استوری های اینستاگرام تا لایوهای فیسبوک که چنین امکانی را برای شما فراهم می آورند.

از این ابزارها به نفع خود استفاده کنید و به مخاطبین خود جنبه های متفاوت دیگری از زندگیتان را نشان دهید. برای مثال، گاهی اوقات تصاویری از چیزهای کوچکی که من و همکارانم در فضای مشترک کاری انجام می دهیم و یا سفرهایم را به اشتراک می گذارم.

در اینجا می خواهم بگویم که محدودیتهایی نیز در این زمینه وجود دارد. قطعا در نخستین ملاقت خود با شخصی چنین کاری را انجام نمی دهم یا نمی توانم در لایوهای فیسبوک تصویری از مادربزرگم را به اشتراک بگذارم مگر آنکه خودش خواهان این کار باشد. اینجاست که باید قوۀ تشخیص خود را بکار بیاندازید.

 

نکته پایانی

راه های ساده و کوچک بسیاری وجود دارند که می توانید از آنها برای وارد کردن تصویر شخصیت خود در برند آنلاین منحصر به فرد خود استفاده کنید. فهرستی که ذکر گشت به هیچ عنوان جامع و کامل نمی باشد ولی می تواند نقطۀ خوبی برای شروع باشد.

 

ترجمه از منبع: DUE

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا